Wanneer je (de DNS van) onze VPS-mailservice en je mailsoftware (handmatig) hebt ingesteld en de mail wordt niet succesvol verzonden, dan is er waarschijnlijk nog iets nog niet correct ingesteld.
Om de oorzaak te achterhalen kun je hiervoor in de logbestanden van jouw VPS kijken. Dit kan met het volgende commando voor Postfix:
tail -f /var/log/maillog
Voor Exim is dit het volgende commando:
tail -f /var/log/exim_mainlog
Let wel dat sommige controlepanelen andere locaties voor de logfile gebruiken. Controleer in dat geval waar de log zich bevindt met de commando's:
ls /var/log
ls /var/log/exim
Foutmeldingen
Hieronder volgt een overzicht van foutmeldingen die je mogelijk tegen kunt komen en een link naar het relevante artikel met de oplossing.
-
No valid 'x-transip-mail-auth' DNS record found for <hostname>. Please see https://www.transip.eu/knowledgebase/entry/349 for more information.
-
"SPF records for <hostname> have not been configured correctly . Please see https://www.transip.eu/knowledgebase/entry/350 for more information."
-
DKIM records appear to be not configured correctly for <hostname>. Please see https://www.transip.eu/knowledgebase/entry/351 for more information.
-
550 5.7.1 bouncemeldingen
-
421 4.7.0 An Internal Server Error has occurred. SPF records for example.com could not be verified
- 554 5.7.1 Recipient address rejected: Unknown recipient
Wij zullen dit artikel blijven uitbreiden met meer foutmeldingen en oplossingen. Mocht je zelf een probleem zijn tegengekomen dat je hier nog niet terug ziet, laat dat ons vooral weten in een reactie onder dit artikel, of stuur een bericht vanuit je controlepaneel naar onze support afdeling.