We begrijpen dat je wilt weten waarom we stoppen met de dienstverlening van de gratis STACKs. Omdat te begrijpen is het eerst belangrijk om te weten hoe de infrastructuur van STACK werkt.
Deze is zo opgezet dat de data op de servers verdeeld worden over verschillende schijven. Daarbij kan één van de schijven in de server defect gaan zonder impact op de beschikbaarheid van je STACK, of de data daarop. Als een schijf kapot gaat, dan wordt deze automatisch overgenomen door een reserveschijf. De data op de server worden vervolgens herverdeeld, dit proces duurt ongeveer anderhalve week.
Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot september dus. Toen ging een schijf stuk in een server waarop het herverdelingsproces nog bezig was. Daarbij is een deel van de data op de server aangetast. Omdat back-ups niet inbegrepen zijn bij gratis STACKs hebben we de aangetaste bestanden van de gratis STACKs op die server niet kunnen herstellen. Ook met een externe specialist is het niet gelukt om alle data te herstellen.
In oktober heeft zich een kleiner, maar vergelijkbaar incident voorgedaan. Helaas is hiermee gebleken dat we de integriteit van de data op de gratis STACKs niet langer kunnen garanderen. Omdat dat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten hebben we de enorm moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis STACKs. Op deze pagina lees je wat dit voor jou betekent.
In dit artikel hebben we uitgelegd waarom we stoppen met de dienstverlening van de gratis STACKs.
Mocht je naar aanleiding van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze supportafdeling. Scrol hiervoor naar beneden en klik op de knop Neem contact op.