Winkelwagen

/ VPS-Infrastructuur

Alles over de zelfontwikkelde VPS-infrastructuur

Register now

/ Up to date

/ Nieuws

Lancering PerformanceVPS

Meer info
Hulp nodig?

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Ik wil mijn e-mail instellen in Outlook 2016 (Windows)

    In dit artikel lees je hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt binnen Outlook voor Office 365.

    Mocht je niet zeker zijn welke versie van Outlook je gebruikt, kijk dan op de pagina 'Welke versie van Outlook heb ik?' voor meer informatie. 

    Heb je nog geen e-mailadres? Met de E-mail Only-pakketten en webhostingpakketten van TransIP maak je eenvoudig e-mailadressen aan.

    Om e-mail via onze webhostingpakketten en E-mail Only-pakketten te kunnen gebruiken, is het van belang dat je domeinnaam de juiste DNS-instellingen gebruikt.

    Als je domeinnaam de TransIP instellingen gebruikt, gebeurt dit automatisch. Als je zelf de DNS van je domeinnaam beheert, zorg er dan voor dat je de MX-, TXT- en CNAME-records van je webhostingpakket gebruikt.


    Je e-mailadres instellen in Outlook voor Office 365

    Stap 1

    Ga binnen Outlook naar 'Bestand' links bovenin. Klik daarna op 'Account toevoegen' om jouw e-mailadres toe te voegen aan Outlook.

    klik op account toevoegen


    Stap 2

    Voer nu je e-mailadres in en klik op 'Geavanceerde opties'.

    Vink het vakje naast 'Ik wil mijn account handmatig instellen' aan en klik op 'Verbinding maken'.

    voer je e-mailadres in en stel het handmatig in


    Stap 3

    Selecteer 'IMAP'.

    Selecteer IMAP

    IMAP of POP3?

    In dit voorbeeld gebruiken we IMAP om het e-mailadres in te stellen. Bij het gebruik van het IMAP-protocol wordt er namelijk een kopie vanaf de mailserver gedownload. De e-mail zelf blijft dan op de mailserver staan, waardoor je je e-mailadres op meerdere apparaten kan gebruiken.

    Het alternatief is het enigszins verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald. Hoewel sommige e-mailprogramma's je de optie geven om een kopie op de mailserver achter te laten, dwingt het POP3-protocol je doorgaans om één e-mailprogramma te gebruiken.

    Lees ook het artikel 'Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?' voor meer informatie.

    Maak je toch liever gebruik van POP3? Gebruik dan de POP3-gegevens zoals beschreven in het artikel 'De algemene instellingen voor mijn e-mailadres'.

    Delete

    Stap 4

    Je wordt nu gevraagd om de servergegevens van je e-mailadres in te vullen. Gebruik hiervoor de onderstaande gegevens.

    Ik moet direct het wachtwoord van mijn e-mailadres invullen

    Het is mogelijk dat je na stap 3 direct wordt gevraagd om het wachtwoord van je e-mailadres in te vullen. Dit betekent dat je domeinnaam de DNS-instellingen van je webhostingpakket gebruikt.

    De DNS-instellingen van je webhostingpakket bevatten een DNS-record genaamd 'autoconfig'. Dit DNS-record stelt Outlook in staat om automatisch de juiste servergegevens van jouw e-mailadres op te vragen. Dit betekent dat je dus alleen nog het wachtwoord van je e-mailadres hoeft in te voeren.

    Sla in dat geval stap 4 over en ga direct door naar stap 5.

    Delete

    Inkomende e-mail

    • Server: imap.transip.email
    • Poort: 993
    • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

    Uitgaande e-mail

    • Server: smtp.transip.email
    • Poort: 465
    • Versleutelingsmethode: SSL/TLS

    voer de servergegevens in

    Na het invoeren van de servergegevens klik je op 'Volgende'.


    Stap 5

    Voer nu het wachtwoord van je e-mailadres in en klik op 'Verbinding maken'.

    voer je wachtwoord in

    Weet je het wachtwoord van je e-mailadres niet meer? Stel dan een nieuw wachtwoord in met de stappen uit het artikel 'Ik wil het wachtwoord van mijn e-mailadres wijzigen'.

    Hierna is je e-mailadres succesvol toegevoegd aan Office 365. 

    account toegevoegdKlik op 'Gereed' om direct aan de slag te gaan met je e-mailadres of stel naar wens nog een e-mailadres in.

    Heb je alles juist ingevoerd maar krijg je na het klikken op 'Verbinding maken' alsnog een foutmelding? Dan kun je het beste alle geavanceerde instellingen handmatig invoeren via de stappen in dit artikel: 'Ik wil mijn e-mail handmatig instellen in Outlook voor Office 365'.


    In dit artikel hebben we je uitgelegd hoe je je e-mailadres instelt via Outlook voor Office 365.

    Mocht je na het lezen van dit artikel nog vragen hebben, neem dan contact op met onze supportafdeling. Je bereikt hen via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op