Winkelwagen

/ VPS-Infrastructuur

Alles over de zelfontwikkelde VPS-infrastructuur

Register now

/ Up to date

/ Nieuws

Lancering PerformanceVPS

Meer info
Hulp nodig?

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    De verschillende doorstuurmethodes

    Met de Doorstuurservice kun je jouw domein doorsturen naar een ander domein van jouw keuze. In dit artikel leggen we uit hoe je de Doorstuurservice bestelt en gebruikt.


    Upgrade je domein met een Doorstuurservice

    Je kunt een Doorstuurservice op je domeinnaam afnemen als je hier nog geen andere diensten aan gekoppeld hebt.

    • Heb je een E-mail Only-pakket op je domeinnaam staan, omdat je e-mails wilt versturen met je domeinnaam? In dat geval heb je geluk, hier zit de Doorstuurservice namelijk al bij inbegrepen! Je kunt nu direct naar 'Verschillende doorstuurmethodes' gaan.
       
    • Heb je een webhostingpakket op je domeinnaam afgenomen, omdat je meer e-mail adressen nodig had of een website hebt? Dan raden we aan om het artikel 'Ik wil mijn website doorsturen' te gebruiken. Hier lees je uitgebreid hoe je bezoekers van je domeinnaam doorstuurt naar een ander adres.
       
    • Nadat je de Doorstuurservice hebt besteld, wordt er automatisch een 'Let's Encrypt' SSL-certificaat aangevraagd en geïnstalleerd. Deze is nodig om jouw domeinnaam door te sturen via HTTPS. Je kunt dan niet alleen http://jouwdomein.nl doorsturen, maar ook https://jouwdomein.nl.

      Bekijk voor meer informatie over SSL op de doorstuurservice het volgende artikel: 'Ik wil mijn domeinnaam doorsturen'
       
    • Voor oudere doorstuurservices die vóór februari 2022 besteld zijn, wordt de ondersteuning voor SSL in de komende maanden geleidelijk toegevoegd.

     

    Stap 1

    Ga naar de Doorstuurservice productpagina en klik op 'Bestellen'.


    Je komt hier ook terecht door vanuit je controlepaneel rechtsboven te klikken op 'Bestellen' -> 'Doorstuurservice'.



    Stap 2

    Kies de domeinnaam waarop je de Doorstuurservice wilt activeren en rond de bestelling af.

    Heb je al een domeinnaam, maar staat deze bij een andere partij? Dan kun je op deze manier ook het domein samen met een Doorstuurservice naar ons toe verhuizen. Bij het bestellen van de Doorstuurservice via de productpagina wordt er dan gevraagd om je domeinnaam te verhuizen.



    Stap 3

    Na het afronden van de bestelling kun je in jouw controlepaneel het adres opgeven waar het domein naar doorgestuurd moet worden. In het artikel 'Ik wil mijn domeinnaam doorsturen' lees je hoe hoe je dit doet.

    Je bestelling wordt zo snel mogelijk in behandeling genomen. De Doorstuurservice zal na enkele momenten actief worden op je domeinnaam.


    Verschillende doorstuurmethodes

    Binnen je controlepaneel kun je je Doorstuurservice naar wens beheren. Ga hiervoor naar 'Domein' en selecteer je domeinnaam.

    Klik daarna op 'Jouw doorstuurservice beheren' en vervolgens op 'Doorsturen'.

    Op de pagina die je nu ziet, kun je opgeven waar bezoekers van jouw domeinnaam naartoe gestuurd moeten worden. Daarnaast kun je op deze pagina aangeven of je de e-mail gericht aan jouw domeinnaam naar een e-mailadres wil laten doorsturen.

    Klik hier op 'Geavanceerd' om de verschillende doorstuurmethodes terug te vinden. We zullen hieronder aangeven wat deze methodes inhouden.

    301

    Bij een 301 redirect (moved permanently) zal de bezoeker direct worden doorgestuurd naar je echte website. Zoekmachines zullen deze verwijzing indexeren. Het adres van je eigen site zal in de adresbalk verschijnen.

    Delete

    302

    Bij een 302 redirect (moved temporarily) zal de bezoeker tevens direct worden doorgestuurd naar je echte website. Zoekmachines zullen deze verwijzing echter niet indexeren. Het adres van je eigen site zal in de adresbalk verschijnen.

    Delete

    Frame

    Bij een Frame blijft je TransIP domeinnaam en dus niet het adres van je eigen website, in de adresbalk staan. Hierbij maken wij gebruik van een HTML Frame. Je kan eventueel de titel van het frame en de locatie van een favicon.ico-bestand instellen.

    Delete

    Subdomeinen of -mappen doorsturen

    Bij het doorsturen naar een andere URL kan je ook subdomeinen of submappen op het domein doorsturen. Je kan bij het instellen de opties 'Map- en bestandsnamen behouden' en 'Subdomeinen ook doorsturen' kiezen.

    Je kiest bijvoorbeeld ervoor om jouwdomein.nl te forwarden naar https://www.anderdomein.nl/.

    • Kies je voor de optie 'Map- en bestandsnamen behouden', dan zullen bezoekers op http://www.jouwdomein.nl/map/ automatisch uitkomen op https://www.anderdomein.nl/map/.
       
    • Kies je voor de optie 'Subdomeinen ook doorsturen', dan zullen bezoekers op http://voorbeeld.jouwdomein.nl/ automatisch uitkomen op https://www.anderdomein.nl/voorbeeld/.
       
    • Kies je ervoor om beide opties te selecteren, dan zullen bezoekers op http://voorbeeld.jouwdomein.nl/shop/ automatisch uitkomen op https://www.anderdomein.nl/voorbeeld/shop/.

    Mijn Doorstuurservice werkt nog niet

    Wanneer je nog steeds onze Gereserveerd pagina ziet verwijst jouw domein nog niet naar de juiste server. Volg dan deze stappen:

    Selecteer opnieuw je domeinnaam in Domein & Hosting en scrol naar 'Geavanceerd Domeinbeheer'. Onder het kopje 'DNS' klik je op 'Bulk opties'.

    Kies vervolgens naast 'Kopieer gegevens van' voor 'Standaard TransIP DNS-instellingen' en klik op 'Opslaan'.

    Let op dat de TransIP-instellingen bestaande DNS-records en nameservers overschrijven. Als je andere DNS-instellingen dan die van TransIP hebt ingesteld, raden we aan om de DNS-instellingen van je Doorstuurservice handmatig toe te voegen.
     
    Na het bestellen van de Doorstuurservice heb je van ons een e-mail ontvangen met hierin de benodigde DNS-records. Voeg de DNS-records uit deze e-mail toe aan je DNS-instellingen.
     
    Hou er rekening mee dat het tot maximaal 24 uur kan duren voordat wijzigingen van DNS instellingen wereldwijd zijn doorgevoerd. Dit is in verband met de wijze waarop externe systemen dit verwerken, hierop hebben wij helaas geen invloed. Overigens zie je de wijzigingen wel al ruim binnen 24 uur.


    In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je gebruik maakt van onze Doorstuurservice.

    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op