Het is niet mogelijk om bij ons anoniem een domein aan te vragen. In de publieke WHOIS-records kunnen de door jou opgegeven (bedrijfs)naam of eigen naam en contactgegevens zichtbaar zijn, afhankelijk van de domeinextensie.
Gevolgen van het anonimiseren van de WHOIS-gegevens
Het 'anonimiseren' van de Whois-gegevens van een domein heeft direct gevolgen voor wie de juridische eigenaar van de domeinnaam is. Om deze reden bieden wij dit niet aan. Het anonimiseren van de Whois-gegevens kan daarnaast tot complexe problemen leiden bij bijvoorbeeld een 'heractivatie' van een domein uit quarantaine. Het heractiveren van een domein kan namelijk alleen gedaan worden door de houder - juridische eigenaar - van het domein. Als je deze gegevens anonimiseert ben je zelf niet meer de houder en is heractivatie dus niet mogelijk.
Publieke informatie per domeinextensie
Het is wel zo dat de meeste extensies niet altijd alle contactinformatie publiek weergeven. Dit kun je dus meenemen in de afweging die je maakt bij het kiezen van de meest geschikte extensie voor jouw domein. Bij bijvoorbeeld .NL-domeinen wordt enkel de houdernaam en het e-mail adres van het administratief contact weergegeven wanneer het om een bedrijf gaat. Bij een particuliere eigenaar zal alleen het e-mail adres van het administratief contact getoond worden. Zie voor meer informatie SIDN.nl.
Bij .EU- en .BE-domeinen gelden andere regels. Hierbij worden bij domeinnaamhouders enkel de volledige contactgegevens aangegeven op het moment dat er een bedrijf als houder is opgegeven.
Bij particulieren worden de contactgegevens ter bescherming van het privaatrecht door EURid en DNS.be niet aangegeven; hier wordt slechts het e-mailadres en de taal waarin de klant wil communiceren vermeld. EURid geeft echter voor het on-site contact wel de volledige gegevens weer.