Winkelwagen

/ VPS-Infrastructuur

Alles over de zelfontwikkelde VPS-infrastructuur

Register now

/ Up to date

/ Nieuws

Lancering PerformanceVPS

Meer info
Hulp nodig?

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Ik kan mijn gTLD domein niet verhuizen

    Wanneer je jouw gTLD domeinnaam wil verhuizen kan het zijn dat je tegen een foutmelding aanloopt. Je voert de juiste verhuiscode in, maar toch slaagt de verhuizing niet. Mogelijk is er dan een beperking actief op jouw domeinnaam die er voor zorgt dat de verhuizing tegengehouden wordt. Deze beperking wordt een 'transferlock' genoemd.


    Hoe herken ik een Transferlock?

    Je kunt zien of deze van toepassing is door de WHOIS gegevens van jouw gTLD domeinnaam te raadplegen. Wanneer het domein de status 'ClientTransferProhibited' of 'ServerTransferProhibited' heeft, dan is er een transferlock actief.

    Ik wil mijn domein naar TransIP verhuizen

    Wanneer je een domein naar TransIP wil verhuizen en je ziet terug dat het domein de status 'ClientTransferProhibited' of 'ServerTransferProhibited' heeft, dan kan het domein nog niet naar ons verhuisd worden. In dit geval raden we je aan contact op te nemen met je huidige provider. Zij kunnen voor je nagaan wat de status is en wanneer je domeinnaam verhuisd kan worden.

    Ik wil mijn domein naar een andere provider verhuizen

    Als je het domein van TransIP naar een andere provider wil verhuizen en je krijgt de status 'ClientTransferProhibited' of 'ServerTransferProhibited' te zien, dan kun je bij ons controleren of hier iets aan gedaan kan worden. Er zijn twee verschillende situaties van toepassing die we hieronder uitleggen.


    60 Dagen Transferlock


    Aan het verhuizen van gTLD domeinnamen (.COM, .NET, .INFO etc.) heeft ICANN, de overkoepelende organisatie voor gTLD's, een beperking opgelegd. Deze beperking houdt in dat een gTLD na een registratie, verhuizing of wijziging aan de houdergegevens, 60 dagen niet verhuisd kan worden.

    Transferlock veroorzaakt door houderwijziging

    Het is in de meeste gevallen niet mogelijk om deze 60 dagen transferlock te verwijderen van je domein. De enige uitzondering is als de transferlock veroorzaakt is door een wijziging aan de houdergegevens.

    Als je provider het ondersteunt, krijg je na het wijzigen van de houdergegevens een e-mail met een link om de transferlock van de domeinnaam af te halen. Deze link is 14 dagen geldig en niet elke provider ondersteunt dit.

    Transferlock veroorzaakt door registratie of verhuizing

    In alle andere gevallen is het niet mogelijk de 60 dagen transferlock te verwijderen van je domein. De enige manier om van deze status af te komen is dan om de 60 dagen af te wachten. Jouw huidige domeinprovider kan voor je nagaan wanneer deze komt te vervallen.

    Staat jouw domein bij TransIP, dan kun je ons een bericht hierover sturen via de knop 'Contact' in je controlepaneel. Wij kunnen je dan vertellen wanneer je de domeinnaam kunt verhuizen.


    Handmatige Transferlock

    Je kunt ook handmatig een transferlock plaatsen op je domeinnaam. Dit kan gedaan worden om te voorkomen dat het domein zonder toestemming wordt verhuisd. Zie voor meer informatie en hoe je dit inschakelt dit artikel.

    Als het in- en uitschakelen van een transferlock mogelijk is, dan vind je deze optie in je controlepaneel terug bij het domein. Staat de optie er niet, dan is het bij die extensie niet mogelijk een transferlock in- of uit te schakelen.

    Wanneer er een transferlock staat ingesteld op jouw domeinnaam, dan kun je deze uitschakelen met de volgende stappen:

    Stap 1

    Log in op het controlepaneel, klik in het linkermenu op 'Domein', en klik op jouw domeinnaam (niet aanvinken).


    Stap 2

    Scrol naar beneden naar 'Transferlock' en klik op 'Uitschakelen' om de transferlock uit te schakelen.

    transferlock uitschakelen

     

    Het kan een aantal minuten duren voordat de transferlock is uitgeschakeld. Hierna kun je jouw domeinnaam verhuizen.


    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op