Momenteel is het niet mogelijk om extra gebruikers aan te maken binnen je TransIP account. Je hebt één login en enkel met deze gegevens kun je (iemand laten) inloggen op jouw account. In dit account heb je de volledige toegang tot het beheer van je gegevens en diensten.
Er zijn daarentegen wel mogelijkheden om toegang te geven tot de webruimte van je webhostingpakket via SFTP gegevens, het beheer over VPS diensten en factuurinformatie.
SFTP-gegevens
Wanneer je bijvoorbeeld je websitebouwer toegang wilt geven tot de webruimte van een webhostingpakket, kun je hem of haar voorzien van de SFTP-gegevens. Deze gegevens vind je te allen tijde terug in je controlepaneel.
Stap 1
Log in op je controlepaneel en navigeer naar jouw domeinnaam via het 'Domein & Hosting' tabblad. Klik op 'Webhosting beheren' naast 'Webhosting' om jouw website op het webhostingpakket te beheren.
Klik bovenaan op 'Website', gevolgd door 'SFTP/SSH'.
Stap 2
Hier vind je de inloggegevens terug om verbinding te maken met het SFTP-programma van jouw keuze.
Om in te loggen binnen een SFTP-programma heb je de volgende gegevens uit deze pagina nodig:
- Gebruikersnaam
- Host
- Wachtwoord
- SFTP poort: 22 of 2222
Je kunt het SFTP-wachtwoord wijzigen door op de pagina met jouw SFTP-gegevens onder 'Wachtwoord' aan de rechterkant op het potloodje te klikken.
Toegang tot VPS-diensten
Voor het beheer van een VPS kun je iemand, indien van toepassing, toegang geven via SSH/RDP of deze toegang opzetten via de API. Let wel dat wij hier geen inhoudelijke ondersteuning op bieden.
Factuurinformatie
Indien iemand alleen toegang behoort te hebben tot de factuurinformatie, kun je de facturen mailen vanuit je controlepaneel of deze persoon instellen als administratieve contactpersoon. Zie ook het artikel 'Een kopie van een factuur opvragen' voor meer informatie.
Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.