Het komt wel eens voor dat je niet kunt inloggen op je controlepaneel, omdat je de inloggegevens niet meer weet. In dit artikel leggen we uit hoe je de inloggegevens van je controlepaneel bij TransIP herstelt.
Deze procedure geldt alleen voor het herstellen van je wachtwoord voor het controlepaneel. Klik op de afzonderlijke links om het wachtwoord voor je e-mail-, SFTP- en databasewachtwoorden VPS of je STACK wachtwoord te resetten.
Ik wil mijn inloggegevens herstellen
Ga naar de inlogpagina voor je controlepaneel en klik op 'Wachtwoord vergeten'. Je komt dan op onderstaande pagina terecht.
Vul in het veld het e-mailadres in wat je de eerste keer gebruikt hebt bij het registreren van je account. Als je dit tussentijds hebt gewijzigd, vul je het meest recente e-mailadres in. Vaak is dit adres gelijk aan het adres waar je facturen van ons op ontvangt.
Als je het juiste e-mailadres opgeeft, ontvang je in je mailbox een bericht met daarin je gebruikersnaam en een link om het wachtwoord te resetten. Klik op de link en vul een nieuw wachtwoord in.
Na het instellen van een nieuw wachtwoord word je automatisch ingelogd in je account. In het vervolg log je in met je gebruikersnaam en nieuwe wachtwoord.
Je kunt het wachtwoord te allen tijde in je controlepaneel aanpassen. Klik hiervoor rechtsboven op je gebruikersnaam en klik op 'Mijn Account'. Klik nu op het tabblad 'Beveiliging' en pas hier je wachtwoord aan.
Om het e-mailadres in je account aan te passen, ga je naar 'Mijn Account'. Hier kun je onder 'E-mailadres' het e-mailadres van je account aanpassen. Vanwege veiligheidsoverwegingen vragen we hier om het wachtwoord van je account opnieuw in te voeren.
-
Het is mogelijk om meerdere accounts aan hetzelfde e-mailadres te koppelen. In dat geval krijg je voor elk account een apart e-mailbericht. De gebruikersnaam wordt in ieder bericht genoemd, zo kun je de e-mails uit elkaar halen.
- We raden aan om een e-mailadres te gebruiken met een domein dat niet in je account is ondergebracht. Mocht er onverhoopt iets mis zijn met het domein, dan zal dit e-mailadres ook niet kunnen werken. In dat geval zul je de inloggegevens van je account via dit e-mailadres niet kunnen herstellen.
Ik heb geen toegang tot het e-mailadres wat gelinkt is aan mijn account
Het is mogelijk dat je de inloggegevens van je controlepaneel niet meer weet en ook het e-mailadres dat in je account is ingesteld niet meer weet of kunt bereiken.
In dat geval is het mogelijk om het e-mailadres in je account aan te laten passen, zodat je alsnog je inloggegevens kunt opvragen via de 'Wachtwoord vergeten'-pagina. Hier zijn echter wel aanvullende handelingen voor nodig.
Omdat in deze situatie vrijwel iedereen kan beweren dat zij de potentiële eigenaar van het account zijn, moeten wij onomstotelijk vaststellen dat jij de eigenaar bent.
Dit doen we door middel van verficatie van een reeks gegevens die gelinkt zijn aan jouw account. Hierbij maken we onderscheid tussen accounts die op naam van een persoon en accounts die op naam van een bedrijf staan.
Mijn account staat op naam van een persoon
Staat je account op naam van een persoon? Lees dan de volgende stappen goed door om het e-mailadres in je account aan te kunnen laten passen. Op die manier kun je de inloggegevens opnieuw aanvragen via de 'Wachtwoord vergeten'-pagina.
Stap 1
Stuur een e-mail naar support@transip.nl. Geef hierin aan dat je de inloggegevens van je account niet meer in je bezit hebt en dat je geen toegang meer hebt tot het e-mailadres dat aan je account gelinkt is.
Stuur hierbij zoveel mogelijk informatie waar wij uit kunnen afleiden dat jij de rechtmatige eigenaar van het account bent. Hiervoor hebben we de volgende gegevens nodig:
- Een kopie van een ID-kaart (identiteitsbewijs, paspoort, rijbewijs). Je mag hierop uiteraard het BSN, de foto en het documentnummer onherkenbaar maken.
- Een screenshot van het laatste afschrift van TransIP, waarbij het rekeningnummer, het bedrag en de omschrijving duidelijk zichtbaar zijn.
- Het e-mailadres dat je in je account wilt gebruiken. Dit e-mailadres kun je na het afronden van deze procedure gebruiken om je inloggegevens te herstellen.
Tip: Via de KopieID-app van de Rijksoverheid kun je gemakkelijk je identiteitsbewijs afschermen.
Stap 2
Zodra wij het verzoek tot aanpassing van het e-mailadres in het account hebben ontvangen, zullen wij een e-mail sturen naar het bij ons bekende e-mailadres.
Op die manier stellen wij vast dat het verzoek tot herstel van de inloggegevens niet onterecht wordt ingediend.
Het is ook mogelijk dat deze e-mail naar één van je andere e-mailadressen wordt gestuurd. Dit houdt simpelweg in dat je account met één van je andere e-mailadressen is geregistreerd.
Je kunt dan via de 'Wachtwoord vergeten'-pagina direct je inloggegevens herstellen. In dat geval verzoeken we je om hierna onze supportafdeling te benaderen, zodat wij de procedure kunnen sluiten.
Stap 3
Wanneer de opgestuurde gegevens zijn geverifieerd en de e-mail naar het bij onze bekende e-mailadres binnen 3 werkdagen nog niet beantwoord is, zullen wij het verzoek tot verandering van het e-mailadres inwilligen.
Wij zullen dan contact met je opnemen om te vermelden dat het e-mailadres in het betreffende account is gewijzigd. Hierna kun je je inloggegevens via de 'Wachtwoord vergeten'-pagina opnieuw opvragen.
Maakt het account ook gebruik van Two-Factor Authentication en zijn de gegevens hiervoor eveneens verloren geraakt? Dan zal de verificatie zowel door een kopie van een bankafschrift als door telefonische verificatie plaatsvinden.
Vanwege veiligheidsoverwegingen zal er een periode van een maand worden aangehouden tussen deze twee vormen van verificatie. Dit wordt gedaan om de veiligheid van jouw account te kunnen waarborgen.
Mijn account staat op naam van een bedrijf
Staat je account op naam van een bedrijf? Lees dan de volgende stappen goed door om het e-mailadres in je account aan te kunnen laten passen. Op die manier kun je de inloggegevens opnieuw aanvragen via de 'Wachtwoord vergeten'-pagina.
Stap 1
Stuur een e-mail naar support@transip.nl. Geef hierin aan dat je de inloggegevens van je account niet meer in je bezit hebt en dat je geen toegang meer hebt tot het e-mailadres dat aan je account gelinkt is.
Stuur hierbij zoveel mogelijk informatie waar wij uit kunnen afleiden dat jij de rechtmatige eigenaar van het account bent. Hiervoor hebben we de volgende gegevens nodig:
- Een gewaarmerkt uittreksel KvK van het bedrijf dat in het account staat vermeld. Dit uittreksel mag niet ouder dan drie maanden zijn.
- Een kopie van een ID-kaart (identiteitsbewijs, paspoort, rijbewijs) van de bestuurder(s) van het bedrijf. Je mag hierop uiteraard het BSN, de foto en het documentnummer onherkenbaar maken.
- Een screenshot van het laatste afschrift van TransIP, waarbij het rekeningnummer, het bedrag en de omschrijving duidelijk zichtbaar zijn.
- Ben jij niet één van de bestuurders van het bedrijf? Dan hebben we van jou als aanvrager ook een kopie van een ID-kaart nodig. Je mag hierop uiteraard de BSN, de foto en het documentnummer onherkenbaar maken.
- We hebben dan eveneens een machtiging van de bestuurder(s) van het bedrijf nodig. Dit kan verstuurd worden in de vorm van een ondertekend document, waarin de bestuurder(s) jou machtigen om te handelen namens het bedrijf.
- We hebben dan eveneens een machtiging van de bestuurder(s) van het bedrijf nodig. Dit kan verstuurd worden in de vorm van een ondertekend document, waarin de bestuurder(s) jou machtigen om te handelen namens het bedrijf.
- Het e-mailadres dat je in je account wilt gebruiken. Dit e-mailadres kun je na het afronden van deze procedure gebruiken om je inloggegevens te herstellen.
Tip: Via de KopieID-app van de Rijksoverheid kun je gemakkelijk je identiteitsbewijs afschermen.
Stap 2
Zodra wij de opgestuurde gegevens hebben geverifieerd, zullen wij een e-mail sturen naar het bij ons bekende e-mailadres in het account.
Op die manier stellen wij vast dat het verzoek tot herstel van de inloggegevens niet onterecht wordt ingediend.
Stap 3
Wanneer de opgestuurde gegevens zijn geverifieerd en de e-mail naar het bij onze bekende e-mailadres binnen 3 werkdagen nog niet beantwoord is, zullen wij het verzoek tot verandering van het e-mailadres inwilligen.
Wij zullen dan contact met je opnemen om te vermelden dat het e-mailadres in het betreffende account is gewijzigd. Hierna kun je je inloggegevens via de 'Wachtwoord vergeten'-pagina opnieuw opvragen.
Maakt het account ook gebruik van Two-Factor Authentication en zijn de gegevens hiervoor eveneens verloren geraakt? Dan zal de verificatie zowel door een kopie van een bankafschrift als door telefonische verificatie plaatsvinden.
Vanwege veiligheidsoverwegingen zal er een periode van een maand worden aangehouden tussen deze twee vormen van verificatie. Dit wordt gedaan om de veiligheid van jouw account te kunnen waarborgen.
We beseffen ons goed dat de bovenstaande stappen om de inloggegevens te herstellen als omslachtig ervaren kunnen worden. Wij hebben echter de veiligheid van niet alleen onze diensten, maar ook van onze klanten hoog in het vaandel staan.
Dit betekent dat, wanneer je de inloggegevens én het e-mailadres van je account kwijt bent, wij deze niet zonder meer zullen herstellen. Hiervoor moeten wij zeker zijn dat we met het eigenaar van het account te maken hebben. We hopen hierbij dan ook op je begrip en je geduld.
Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.