Winkelwagen

/ VPS-Infrastructuur

Alles over de zelfontwikkelde VPS-infrastructuur

Register now

/ Up to date

/ Nieuws

Lancering PerformanceVPS

Meer info
Hulp nodig?

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Ik wil mijn e-mail instellen via Outlook 2010, 2013 en 2016 (Windows)

    In dit artikel lees je hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt binnen Outlook 2010, 2013 en 2016.

    Let op: We gebruiken Outlook 2016 om de stappen weer te geven, de stappen voor Outlook 2010 en 2013 zijn vrijwel identiek. Als er een verschil tussen de programma's aanwezig is, wordt dit duidelijk aangegeven.

    Versies ouder dan Outlook 2010 worden niet ondersteund. Mocht je niet zeker zijn welke versie van Outlook je gebruikt, kijk dan op de pagina 'Welke versie van Outlook heb ik?' voor meer informatie. 

    Heb je nog geen e-mailadres? Met de E-mail Only-pakketten en webhostingpakketten van TransIP maak je eenvoudig e-mailadressen aan.

    Om e-mail via onze webhostingpakketten en E-mail Only-pakketten te kunnen gebruiken, is het van belang dat je domeinnaam de juiste DNS-instellingen gebruikt.

    Als je domeinnaam de TransIP instellingen gebruikt, gebeurt dit automatisch. Als je zelf de DNS van je domeinnaam beheert, zorg er dan voor dat je de MX-, TXT- en CNAME-records van je webhostingpakket gebruikt.


    Je e-mailadres in Outlook 2010, 2013 en 2016 instellen

    Hoe je begint met het instellen van je e-mailadres in Outlook 2010, 2013 en 2016 hangt af van de versie, of je het programma voor het eerst opstart en of je al een e-mailadres in Outlook hebt ingesteld. 

    Ik gebruik Outlook 2010, 2013 of 2016 oor het eerst

    Als je Outlook 2010 voor het eerst opstart, word je gevraagd om een e-mailadres in te stellen. Vink hier 'Ja' aan en klik op 'Volgende'.

    Geef aan dat je een e-mailaccount wil instellen

    Ga nu naar Stap 1.


    Als je Outlook 2013 of 2016 voor het eerst opstart, wordt het venster 'Account toevoegen' direct getoond. Ga hiervoor naar Stap 1.

    Delete

    Een extra e-mailadres in Outlook 2010, 2013 of 2016 instellen

    Wanneer je eerder al een e-mailadres binnen Outlook 2010, 2013 of 2016 hebt ingesteld, stel je op de volgende manier handmatig een nieuw e-mailadres in.

    Klik bovenin het programma op 'Bestand' > 'Info'. Klik daarna op 'Account toevoegen'.

    Stel een nieuw account in

    Gebruik je Outlook 2013 of 2016, ga dan nu naar Stap 1.


    Gebruik je Outlook 2010, dan krijg je eerst het venster 'Accountinstellingen' te zien. Klik hier onder het tabje 'E-mail' op 'Nieuw...'.

    Maak een nieuw e-mailaccount aan

    Ga nu naar Stap 1.

    Delete


    Stap 1

    Het venster 'Nieuw account toevoegen' wordt nu getoond.

    Om een e-mailadres toe te voegen, vink je hier het vakje aan naast 'Serverinstellingen of extra servertypen handmatig configureren' (Outlook 2010) of 'Handmatige instelling of extra servertypen' (Outlook 2013 & 2016).

    Klik op 'Volgende'.

    Handmatige accountconfiguratie


    Stap 2

    In het volgende scherm kies je voor 'Internet E-mail' (Outlook 2010) of 'POP of IMAP' (Outlook 2013 & 2016).

    Klik op 'Volgende'.

    Kies hier POP of IMAP


    Stap 3

    Nu gaan we het merendeel van de e-mailinstellingen invullen. Hier geef je je e-mailadres, je wachtwoord en de servergegevens voor het ontvangen en versturen van e-mail op.

    Hou er rekening mee dat de onderstaande afbeelding een voorbeeld is. Om jouw e-mailadres in te stellen, is het van belang dat je jouw eigen e-mailadres en wachtwoord gebruikt.

    Instellingen voor internet-e-mail

    Gebruikersgegevens

    • Naam: Voer de naam in waarmee je e-mail wil versturen.
    • E-mailadres: Voer hier je e-mailadres in.

    Servergegevens

    • Type account: IMAP
    • Server voor inkomende e-mail: imap.transip.email
    • Server voor uitgaande e-mail: smtp.transip.email

    IMAP of POP3?

    In dit voorbeeld gebruiken we IMAP om het e-mailadres in te stellen. Bij het gebruik van het IMAP-protocol wordt er namelijk een kopie vanaf de mailserver gedownload. De e-mail zelf blijft dan op de mailserver staan, waardoor je je e-mailadres op meerdere apparaten kan gebruiken.

    Het alternatief is het enigszins verouderde POP3 protocol. Hierbij worden e-mailberichten direct van de server af gehaald. Hoewel sommige e-mailprogramma's je de optie geven om een kopie op de mailserver achter te laten, dwingt het POP3-protocol je doorgaans om één e-mailprogramma te gebruiken.

    Lees ook het artikel 'Wat is het verschil tussen POP3 en IMAP?' voor meer informatie.

    Maak je toch liever gebruik van POP3? Gebruik dan de POP3-gegevens zoals beschreven in het artikel 'De algemene instellingen voor mijn e-mailadres'.

    Delete

    Aanmeldingsgegevens
    • Gebruikersnaam: Voer hier je e-mailadres in.
    • Wachtwoord: Voer hier het wachtwoord van je e-mailadres in.

    Weet je het wachtwoord van je e-mailadres niet meer? Stel dan een nieuw wachtwoord in met de stappen uit het artikel 'Ik wil het wachtwoord van mijn e-mailadres wijzigen'.

    Zodra je de bovenstaande gegevens hebt ingevoerd, is het tijd om de opgegeven mailservers verder in te stellen. Klik nu op 'Meer instellingen'.


    Stap 4

    In dit venster klik je op het tabblad 'Server voor uitgaande e-mail'.

    Vink het vakje aan naast 'Voor de server voor mijn uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereist'. 

    Laat de instelling op 'Dezelfde instellingen gebruiken als voor mijn inkomende e-mail' staan.

    Server voor uitgaande e-mail


    Stap 5

    Klik nu in hetzelfde venster op het tabblad 'Geavanceerd'.

    Nu voeren we de aanvullende gegevens voor het verzenden en ontvangen van e-mail in.

    • Inkomende e-mail (IMAP): 993
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL
    • Uitgaande e-mail (SMTP): 465
    • Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: SSL

    Klik nu op 'OK'.

    Geavanceerde serverinstellingen


    Stap 6

    Je komt nu opnieuw in het venster 'Nieuw account toevoegen' terecht.

    Klik hier op 'Volgende' om te testen of het e-mailaccount goed is ingesteld. Outlook voert nu twee tests uit om na te gaan of mail kan worden ontvangen en verzonden.

    Accountinstellingen testen

    Als het account goed staat ingesteld zul je hier twee groene vinkjes terug zien. Krijg je een foutmelding te zien, dan staat er mogelijk een instellingen nog niet volledig goed. Ga in dat geval de vorige stappen na om dit te controleren.

    Ontvang je nog steeds een foutmelding? Benader dan onze supportafdeling. Vergeet hierbij niet een screenshot mee te sturen met de gegevens die je invoert en de foutmelding die getoond wordt.

    Om het instellen van je e-mailadres af te ronden, klik je in het testvenster op 'Sluiten'.

    Als je Outlook 2010 gebruikt, wordt je na het klikken op 'Sluiten' teruggeleid naar het venster 'Nieuw account toevoegen'. Klik in dat venster op 'Volgende' om de configuratie van je e-mailadres af te ronden.

    Jouw e-mailadres is nu ingesteld in Outlook 2010, 2013 of 2016. Klik op 'Voltooien' om het e-mailadres direct te gebruiken!


    In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je je e-mailadres bij TransIP instelt binnen Outlook 2010, 2013 en 2016 voor Windows.

    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op