Winkelwagen

/ VPS-Infrastructuur

Alles over de zelfontwikkelde VPS-infrastructuur

Register now

/ Up to date

/ Nieuws

Lancering PerformanceVPS

Meer info
Hulp nodig?

    Sorry, we konden geen resultaten vinden voor jouw zoekopdracht.

    Hoe kan ik de mailpoorten van mijn VPS inschakelen?

    Met de introductie van onze VPS-mailservice (zorgeloos mailen) zijn standaard ook de mailpoorten (poort 25, 465 en 587) geblokkeerd. Meer informatie over de reden hiervoor kun je hier terugvinden.


    Is het mogelijk deze poorten open te zetten?

    Dit is zeker mogelijk! Er zijn twee vereisten voor je je mailpoorten kunt inschakelen:

    • Je reverse-DNS voor jouw VPS moet ingesteld zijn. Een voorbeeld syntax voor reverse-DNS is mail.domeinnaam.nl. Gebruik geen generieke reverse DNS met bijvoorbeeld het IP-adres erin. Dat zou namelijk een hogere spamscore opleveren.
    • Er zal een VPS-gerelateerde factuur succesvol betaald moeten zijn vanuit jouw account. Let op: voor dit laatste geldt een standaard periode van 17 dagen die verstreken moeten zijn.

    Wanneer je aan alle eisen voldoet kun je via het controlepaneel de mailpoorten open zetten door de stappen hieronder te doorlopen.


    De mailpoorten open zetten

     

    Stap 1

    Log in op je controlepaneel, ga naar het tabblad 'BladeVPS' en klik op de naam van je VPS.


     

    Stap 2

    Direct onder de VPS-console vind je het Netwerk-overzicht. Je schakelt de mailpoorten in door de schakelaar achter 'Uitgaande mailpoorten' aan te zetten (klik op 'Uit').

    vps mailpoorten uit

    Op de achtergrond gaan een aantal tests lopen. Wanneer deze voltooid zijn, krijg je een melding te zien dat je poorten open staan en zul je zien dat het schuifje nu 'Aan' laat zien.

    vps mailpoorten aan

    Je kunt dan direct met mailen aan de slag gaan! Krijg je een melding dat niet alle checks positief zijn, controleer dan je reverse DNS en doorloop de stappen nogmaals.

    Mocht je niet aan de eisen (kunnen) voldoen, maar wel de poorten geopend willen hebben voor bijvoorbeeld het gebruik van een (andere) externe relay-server, dan kun je hiervoor een bericht sturen naar onze supportafdeling. Wij kunnen dan, na een bericht vanuit jouw controlepaneel, dit voor jouw specifieke situatie controleren en eventueel handmatig de poorten openzetten.


     

    Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' onderaan deze pagina.

    Kom je er niet uit?

    Ontvang persoonlijke hulp van onze supporters

    Neem contact op