Met two-factor authentication voeg je een extra beveiligingslaag toe aan je account bij TransIP. In dit artikel leggen we uit hoe je two-factor authentication op je account inschakelt.
Stap 1
Om gebruik te maken van two-factor authentication is het van belang dat je eerst een 2FA-app als Google Authenticator of Authy downloadt in de App Store of Play Store.
Stap 2
Vervolgens log je in op je controlepaneel en navigeer je naar 'Mijn Account' en vervolgens naar 'Beveiliging'. Hier schakel je two-factor authentication in waarna een QR-code geladen wordt.
Stap 3
Open nu je authenticator-app. Hierin voer je een nieuw account toe en scan je de code.
Stap 4
Als de QR-code wordt herkend zal je authenticator-app een account toevoegen met de naam 'TransIP (accountnaam)'. Die laat ook een verificatiecode zien welke je dient in te voeren onder het kopje 'Two-factor authentication' in het tabblad Beveiliging in je controlepaneel. Klik vervolgens op 'Opslaan'.
De volgende keer dat je inlogt op het controlepaneel zal je na het opgeven van je gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd worden om een verificatiecode op te geven die je met je authenticator-app genereert.
Let op: De verificatiecodes veranderen elke 30 seconden. Mocht je telefoon kwijt zijn, je de app verwijderd hebben of om een andere reden geen toegang hebben tot het controlepaneel dan verzoeken we je om een bericht te sturen naar onze supportafdeling via support@transip.nl. Zij zullen je helpen bij het herstellen van two-factor authentication op je account.
Vraag de verificatiecode aan via SMS
Je kan, in plaats van een authenticator-app, ook via SMS de juiste code opvragen.
Log hiervoor eerst in via de inlogpagina door je gebruikersnaam en wachtwoord in te voeren. Je wordt nu gevraagd om de verificatiecode in te voeren. Je hebt hier ook de mogelijkheid om een gratis SMS te sturen met hierin de verificatiecode.
Deze SMS wordt gestuurd naar het telefoonnummer dat je in jouw account hebt opgegeven.
In dit artikel hebben we uitgelegd hoe je two-factor authentication inschakelt voor je account bij TransIP. Mocht je onverhoopt problemen hebben met het gebruik van two-factor authentication, bekijk dan het artikel 'Inloggen met two-factor authentication lukt niet meer'.
Heb je aan de hand van dit artikel nog vragen, aarzel dan niet om onze supportafdeling te benaderen. Je kunt hen bereiken via de knop 'Neem contact op' aan de onderzijde van deze pagina.